zaterdag 14 september 2013

Belle de jour

Terwijl ik na ruim twintig jaar Het verboden rijk van Slauerhoff herlees, zit aan een tafeltje haaks op dat van mij een stel behoorlijk luid te praten. Omdat het me stoort in mijn concentratie kijk ik op. Een gozer, twintiger, met getatoeëerde armen, staartje, baardje en een in het rood gestoken blondine, mollig en met ferme tieten. Zij heeft wat de Fransen noemen une voix rauque en barst voortdurend in lachen uit. Hij vertelt over zijn avonturen in Brazilië en zegt steeds ja ja; mar ja; awel; mar ja, als om via nuancering en relativering zijn sterke verhalen meer kracht bij te zetten. Hetgeen op de dame in rood het gewenste effect heeft. Alcohol doet de rest. Amai, wat zullen die neuken vannacht, de getatoeëerde stallion en hese blondine die er vast pap van lust, anders was ze geen hese blondine. Tussen de pasta pesto en de tarte tatin door rook ik buiten een sigaret. Het is heerlijk rustig op de hoek van de straat totdat een manspersoon uit een auto stapt en in een exotische tongval begint te blèren naar iemand in het café op de andere hoek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten