vrijdag 5 oktober 2012

Familiedroom

Misschien komt het omdat ik momenteel Livret de famille lees, waarin Patrick Modiano o.a. over de jeugd van zijn vader en moeder vertelt. Hoe dan ook, vannacht verscheen mij in een droomgezicht mijn vader. De man is al ruim vijfendertig jaar dood; hij stierf toen ik nog een kind was. Hij zag er goed uit, mijn vader, gezond en opgewekt en nuchter zowaar (sorry pa) en hij was in gezelschap van een mooie jonge vrouw van wie ik wist dat het zijn dochter en dus mijn zuster moest zijn. Ze had lange benen en droeg een sexy kokerrok. Ze had iets van Mariëlle Tweebeeke maar ze leek toch ook op mijn moeder, dat is te zeggen, je kon zien dat ze dochter van mijn moeder was, maar qua schoonheid kon mijn moeder niet aan haar tippen, zelfs in haar beste jaren niet (sorry ma). Ze stonden beiden in een soort van kantoorruimte en keken door een grote glazen wand neer op de verdieping eronder waar een soort veilingruimte was voor groente en fruit. Voordat mijn vader kroegbaas werd met hoog privégebruik, was hij groenteboer geweest.

1 opmerking:

  1. De droom is een wensdroom. Van jongs af aan gewild: een mooie mysterieuze oudere zus met wie ik een reuze incestueuze band zou hebben, lange neus naar de rest van de wereld.

    BeantwoordenVerwijderen