zondag 24 november 2013

Instappers

Toen ik onderweg was naar huis, stopte ik bij een oversteekplaats – geen zebrapad! – en liet, hoffelijk als ik ben, twee mensen oversteken. Ze reageerden blij verrast, wellicht omdat Dreamhouse van Deafheaven nogal nadrukkelijk uit mijn boxen schalde, niet het soort muziek dat je in eerste instantie associeert met automobilisten die vriendelijk voetgangers laten oversteken. Maar toen ze een blik op mij geworpen hadden en die zachtmoedige kop van mij zagen, verscheen er een glimlach op hun gelaat en dorsten ze over. Even verderop, toen ik net de stad uitgereden was, zag ik twee zwarte instapschoenen op de weg: een op mijn weghelft, de ander twee meter verderop op het midden van de weg. Onmiddellijk kreeg ik een geniale ingeving. Men moet als de wiedeweerga een camera uitvinden waarmee je sneller dan de tijd kunt filmen, zodat je opnames maken kunt van wat er zich eerder op een bepaalde plaats heeft afgespeeld. Met zo’n filmcamera zou ik te weten kunnen komen hoe die instappers hier in Godsnaam op het asfalt waren terechtgekomen. En zeg nou niet, dat dit een mal idee is. Ik ben een visionair (grapje) en ik zeg je over honderd jaar bestaat er zo’n camera. Vergeet niet dat ze Leonardo da Vinci ook voor gek verklaarden toen hij met zijn vliegmachines in de weer was…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten