woensdag 5 december 2012

Aqualung my friend

In het Volkskrant Magazine een interview met Thomas Rosenboom. Hij vertelt dat ie maar weinig vrienden heeft, en daar klinkt iets van spijt in door. Ik zou best bevriend willen zijn met Thomas. Hij is niet alleen een zeer begenadigd schrijver, hij lijkt me ook een bescheiden en aimabel persoon. Ik herinner me nog heel goed dat ik in november 2005 met mijn toenmalige vriendin het Theater aan het Spui binnenging, waar het Crossing Border festival werd gehouden. Bij de entree klonk Aqualung, de dj van dienst was Thomas Rosenboom. Ik heb er nog spijt van dat ik toen niet heb toegegeven aan de impuls mijn vriendin aan Thomas voorstellen en Thomas aan haar, hem met een complimentje introducerend als de Flaubert van de Lage landen. En dan een praatje aanknopen over Jethro Tull. Maar net als Thomas ben ik dikwijls te bleu voor dat soort initiatieven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten