donderdag 11 augustus 2011

Droom

Hoe ik erbij kom mag God weten – en dat weet Hij ook, die Ouwe Pik – maar wat ik vannacht toch weer gedroomd heb… Ik was in een kledingzaak waar ik een aan een rek een sterk afgeprijsde ribfluwelen broek zag hangen. Toen ik die broek van het rek nam om hem te gaan passen, merkte ik dat er een portemonnaie in de broekzak zat. Een goed gevulde portemonnaie bovendien. Ik liep ermee naar een winkelbediende en overhandigde hem mijn vondst. Hij bekeek de inhoud van de portemonnaie en verklaarde mij voor gek dat ik hem niet in mijn eigen zak had gestoken. “Maar het is wel eerlijk van u. Wij zullen u straks als u de winkel verlaat een cadeau geven.” Ik kreeg een mooie fles whisky, mooi wat vormgeving betreft want met een soort netwerkje over de fles gespannen. Merkwaardig was wel dat er volgens het etiket behalve vanille ook geitenmelk aan de whisky was toegevoegd. Al verbaasde ik me daar tijdens de droom niet over: immers van verbazing is in The Dream Realm never nooit nie sprake.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten