maandag 28 december 2009

Stand in the river...

Twaalf was ik en aan het strand bij het Gat zong ik het refreintje van Stand and deliver, een liedje van de in die tijd populaire Adam and the Ants. JC, die twee ouder was dan ik en die net als die andere JC (ik bedoel Johan Cruijff, hoewel die andere JC, Jezus Christus, die kon er ook wat van) altijd alles beter wist, kwam erbij staan en corrigeerde mij. “Dat slaat helemaal nergens op, wat jij zingt.” “O nee, wat moet het dan zijn?” JC, met twee jaar Engels op LTS B-niveau in zijn bagage, maande ons tot stilte. Hij name een pose aan en zong: “Stand in the River. What do you look like?” “Nee, man,” zei ik nog, “dat is volslagen belachelijk. Het is Stand and deliver. Your money of your life. Het gaat over een overval!” Maar in discussie gaan met JC, dat was net als met die andere JC (en die andere andere JC) onbegonnen werk. Mijn vriendjes en ik, wij gingen zwemmen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten