zaterdag 12 december 2009

In Utrecht

Utrecht, 12 december 2009
Springhaver

Straks Das Weisse Band. Daarnet stad, binnenstad; mensen, heel veel mensen… never thought that death etc. Mensen in allerlei soorten en maten… lachend en pratend en kauwend en consumerend en pratend met consumptie… Veel vrouwen en meisjes ook met wie ik het zou willen doen… Verdomd weinig mannen met wie ik het zou willen doen. Ze zijn me niet opgevallen, althans. Ik zou er eens op moeten letten.
Ontdekte, herontdekte, de Hardebollenstraat nadat ik bij Plato geweest was in de Voorstraat. Wist niet dat dat straatje zo centraal in de binnenstad gelegen was. Meende me juist te herinneren dat het achteraf lag. Hoe dan ook, nieuwsgierigheidshalve toch even straatje doorgelopen. Een raam of tien hooguit met veelal exotische oude rotten in het vak.
Ook in nieuw onderkomen van Boudisque geweest. Alleen maar klassiek gekocht, waaronder Metamorfosen van Richard Strauss en het Stabat Mater van Pergolesi, strijkkwartetten ook van Schubert en iets van Arvo Part.
….de dame naast me is, zo meldt ze haar gesprekspartner, “best wel tegen fusies…”
Vanochtend na boodschappen en koffie met moeder Zoete Mond van Thomas Rosenboom uitgelezen. Hoewel ik me ergens halverwege het boek meende te storen aan het kluchtige dat ik een te nadrukkelijk kenmerk van Rosenbooms romankunst vond worden – of dat dacht ik dus – concludeerde ik ten slotte, én ontroerd zowaar door het laatste hoofdstuk, dat het andermaal een meesterlijk boek betrof.
En dan over een paar minuten wellicht een meesterlijke film… Wat een mooi leven heb ik toch!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten