zondag 30 augustus 2015

De Volkskrant is een kutkrant

Las gister een redactioneel artikel van Philippe Remarque in de Volkskrant waarin hij de loftrompet steekt over de… Volkskrant. Zo is hij erg in zijn sas met het stukje van Peter Buwalda die hij in een adem noemt met David Foster Wallace. Sure. Studentikoze onleuke joligheid, tot zover de columns van Peter Buwalda. Stond er ook nog een interview in het boekengedeelte van de weekendbijlage met Basje Bender. Brunette, bruine kijkers, een schoonheid zoals je ze zelden ziet in de Nederlandse letteren. Zo’n jongedame die alles meeheeft en nog best zinnige dingen meldt ook. Al doet die metonymische eerste zin van haar roman, die in het interview geciteerd wordt, mij niet meteen naar de winkel hollen.

1 opmerking:

  1. Kijkend of ik de enige ben die na 20 jaar abonnee geweest te zijn eindelijk de moed en overtuiging heeft gevonden om die ellendige, dat is dus de Volkskrant, de deur uit te doen, kwam ik hier terecht.

    Eind verleden jaar heb ik Trouw opgezegd, ja ik ben/was een 'krantenbeest', en gaat na de Volkskrant ook de NRC de deur uit. Ik word n.l. 'schijtziek' van die laffe politieke correctheid waarmee de redacties van deze 'kwaliteitskranten' menen hun 'hoogopgeleide' lezers naar de mond te moeten praten. Ik doe het niet meer, en lees het AD en de Telegraaf 's morgens in het koffiehuis!

    BeantwoordenVerwijderen