maandag 15 november 2010

Fragment

Die nacht droomde ik dat ik op een soort van zomerkamp was met school, ik was dertien, veertien jaar en trok op met Raymond, een klasgenoot die zoals dat heet met consumptie sprak en later naar Amsterdam vertrok, nooit meer iets vernomen van die jongen, nooit ook nog maar een gedachte aan hem besteed, en met Marco ook, Marco die ik een week te voren nog bij het winkelcentrum in T. had gezien en die me vertelde dat hij het aan zijn rikketik had, hij was al twee keer kort achter elkaar in het ziekenhuis opgenomen, maar ja, zei hij met lichte hapering, want Marco stotterde een beetje, zo betaal ik mijn verzekeringspremies tenminste niet voor niets, laat ze ma ma maar eens wat doen voor hun geld, ik sloeg hem op zijn schouder en daar ging ie op zijn brommertje. Met Raymond en Marco was ik daar dus op zomerkamp, met andere anoniem gebleven schoolkameraadjes ook, en met mijn voormalige buurvrouw die deel uitmaakte van de begeleiding. Zij was het die ons ons onderkomen voor de nacht toonde, een soort van chalet met een vloer van aangestampte aarde. De bedden bestonden uit een opgetaste hoop stof en as van een bij twee meter, lekker zacht, met hier en daar, net onder het oppervlak, een knisperend knaagdierengeraamte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten